tirsdag 29. januar 2013

Superdigg banan- og sjokolademilkshake!




Hurra, en ny favoritt!!! Jeg elsker søtsaker og ettersom jeg er av den bevisste typen så forsøker jeg å ikke spise så mye sukker. Av den grunn eksperimenterer jeg gjerne på kjøkkenet på dessertfronten. Når det kommer til mat er jeg ikke like engasjert, men når det gjelder det søte er motivasjonen en helt annen gitt ;-)

I dag har jeg eksperimentert med min nye vidunderlige TV-shop maskin igjen og laget milkshake, og gjett om den ble god!!

Denne oppskriften krever at du har kuttet opp litt banan og frosset ned bitene i forkant. Her er hva jeg hadde i:

1 frossen banan i biter
1 ts vanlig bakekakaopulver
0,5 ts Sukrin+ (kan droppes)
ca 1,5 dl havremelk (kumelk, rismelk eller soyamelk går også helt fint)

Hold igjen på melken og spe heller med mer hvis den blir for tynn.
Havremelk fås kjøpt i helt vanlig dagligvarebutikk men du kan også lage den selv. Det er faktisk veldig enkelt! For oppskrift på hjemmelaget havremelk, klikk her

Alt puttes i en blender og kjøres til det er en glatt masse. 

Varier gjerne med en dæsj kanel eller vanilje. 
Du kan også bytte ut bananen og kakaoen med f.eks. frosne jordbær eller annen frukt!

NYT!



Ingen kommentarer: