torsdag 26. april 2012

Dag 14 av 21 fra B til A - Gjennombrudd...?? ... Eh... falsk alarm :-/



Det er nesten så jeg ikke tror det selv men Anki gikk og la seg kvart over ti!!! Makalaust!

Håpet om et revolusjonerende gjennombrudd i denne A-saken steg kraftig da hele kroppen min faktisk bare hadde ett ønske i går kveld, nemlig å gå til sengs. Jeg var så trøtt at det ikke fantes en kreativ nerve igjen i kroppen min så jeg gjorde noe jeg tror jeg aldri har gjort før, lyttet til trøttheten og kroppen!  Dette er så stort at jeg knapt nok kan tro det!

Dog var hele dagen i går preget av at jeg var trøtt, men dette pleier som regel å gi seg ved åtte, ni-tiden om kvelden. Denne gangen vedvarte det altså! Utrolig! Planen var å trene "Fit for running" kl halv fem men da klokka nærmet seg var det UAKTUELT! Trøtt, trøtt, trøtt...

Jeg synes jo det er på sin plass at når et hardbarket B-menneske endelig er trøtt bør det tas visse hensyn!! Men neeeei da, man vekkes når man sover sin søteste søvn i frisørstolen (!), kjøleskapet skriker fortsatt etter mat så mor må handle, korn krever fortsatt at mamma leker og at man oversetter hva som sies på TV-serien Bondi Beach. Stakkar mannen som har hatt en frossen dag på kontoret, har støle muskler etter å trent og som nettopp har gjennomført kjøkkentjeneste under middagslagingen, trenger visst en time i godstolen etter middag. Mor som neeeeeesten ikke er kake-kaputt trøtt hopper inn i en lekker vindtett outfit for å hjelpe korn
som vil ut i stormen og kjøre inn rollerbladesene sine!! Mors kropp skriker etter pusterom mens magen til korn slår seg vrang igjen og far har planer ute av huset mitt under leggetid for barn! Nei da, man er ikke gretten, bare litt trøtt!





Cornelia som hadde vondt i magen igjen etter middag, mente at hun hadde like vondt som fire doruller! Etter noen turer på badet gikk det bedre og hun hadde da, i følge seg selv kun èn dorull vondt, deretter bare så vondt som en pastilleske, kanskje bare èn pastill til og med.. Så var det litt vondt igen, ca. som èn dorull mente hun.. Til slutt fikk kornet sovne på sofaen med hodet i fanget til en segneferdig mor med sandpapir til øyenlokk.. Klokka var nå blitt halv ti og jeg tror det var like fint for en halvbesvimt mamma som for magevondt-korn å slippe mere leggetull og bare sovne der man satt <3

Nå kan dagens heltinne endelig sove!!!

Kl. 23:00 - Hrmf....! Slumrer, våkner, slumrer, våkner...
Kl. 23:30 - Grrrr....! Våken, varmt her... Opp med vinduet!
Kl. 00:00 - Dobbelt grrrr.....! Må tisse.. men orker ikke å stå opp. Prøver å "sove det bort"
Kl. 00:30 - Ahrrrhggghhh!!!! MÅ tisse! Møter mannen i badedøra som endelig har tenkt seg i seng...

Zzzzz....

Kl. 06:45 - Korn klamrer seg til mamma som nå ligger skvist inn i
                   nattbordet, mens pappa står og drar i anklene til et ikke-
                   barnehagevillig korn på den andre siden av
                   sengen..
Kl. 06:50 - Oppgitt husfar forsøker igjen å dra barnet etter anklene ut av
                   sengen mens mor glefser...
Kl. 07:00 - Ah... tom seng!!!
Kl. 07:30 - Våkner omtåket av en grusom drøm om Anders Behring
                   Breivik... Grøss.. Står opp for å av meg marerittet.

Kl. 10:00 - Planen om sirkeltrening utgår! Orker ikke... Planlegger å trene
                  kl. 17 i stedenfor!

Kl. 11:00 - Har forsøkt å oppdatere bloggen siden 08.... Konsentrasjonsproblemer..

Konklusjon: Etter to av tre uker er et A-liv fortsatt en luftspeiling langt der fremme!! Gårsdagens antydning til gjennombrudd er i dag skylt vekk i en flodbølge av tretthet da det ikke er tegn til økt morgenenergi og entusiasme!!

Status: En kvise rikere og fortsatt sigen!
 


2 kommentarer:

Ellen sa...

Hei på deg!
Så bloggen din på facebook tror jeg, så da tenkte jeg at jeg fikk titte innom! Skjønner at det er vanskelig å snu denne døgnrytmen din, er imponert over at du prøver!
Jeg har i ganske lang tid lest mye blogger om ernæring, lavkarbo, supermat, ja, det meste og finner mye inspirasjon på nettet. For min del tror jeg at jeg må finne en slags mellomvei, det blir for mye å holde seg til bare det ene eller andre. Kosthold er så interesant og jeg kjenner jo på kroppen at det har stor innvirkning på mange områder.
Ser du har lagt ut oppskrifter på flere ting, kommer nok til å prøve litt forkjellig! Og den juciemaskinen du har er superduper, den har vi og.
Lykke til videre med prosjektet ditt!
Kanskje vi sees på turninga igjen ;)

Hilsen Ellen, mammaen til Ingvild på turninga, venninne med Tonje, vært med på et par skiturer og søstra til naboen din ;-)

Anki Helgor sa...

Hi hi, kult at du titter innom :-) Det som du sier, utrolig mange helsebloggere og folk som kommer med råd om kosthold der ute. Det kan være vanskelig å vite hva som er sunt og ikke etterhvert som det blir så mye å forholde seg til!

Min overbevisning er at vi trenger litt ulik "oktan" fordi vi rett og slett er skrudd sammen litt forskjellig. Noen får orden på blodsukkeret sitt med lavkarbo, andre må ha frukt og bær daglig og trives med det.