onsdag 25. april 2012

Dag 13 av 21 fra B til A - KJEDELIG!!!



Jøje meg, kall meg gjerne treig men det har nettopp gått opp for meg at jeg oppdrar mini-meg... Kl. 21.50 sovnet min søte lille datter etter hundre roteringer, ett glass vann, ca. 500 spørsmål om ting man kan filosofere over i mørket og noen frustrerte utrop over hvor vanskelig det er å sovne! Det er bare så altfor kjent! Føler meg også litt skyldig når jeg drar igang vår særegne Crazy-Livingroom-Dancing til musikk av Dirty Loops fem minutter før leggetid! Dessuten blir man varm av å bedrive CLD og når sangparakitten er ute og flyr kan man ikke lufte, hmm.. Dårlig timing og dårlig pedagogikk! Uansett så er det så KJEDELIG å alltid måtte være sånn pedagogisk og fornuftig!

Pedagogikk ligger tydeligvis ikke for meg ettersom jeg både er særs upedagogisk når jeg er er sur, òg særs upedagogisk når jeg er glad... Livet som sånn fornuftig A4 er
jammen ikke lett! Selv Wordfeud-spillene mine går åt skogen av dette livet! Jeg spiller best på sengekanten om kvelden (da tenker jeg best), men nå må jeg jo legge vekk telefonen når jeg legger meg noe som fører til litt for raske av gjørelser på wordfeudfronten! Fra å vinne de fleste spillene har jeg nå gått til å tape nesten alle... Hrmf!

Jeg har tidligere tenkt på meg selv som en liten rundt og rød ball som skal forsøke å passe inn i en litt for liten blå firkantet boks. Feil form, størrelse og farge!! Kanskje dette A-livet ikke akkurat hjelper på det bildet!! Har en liten magefølelse på at jeg bør poppe ut av den boksen og sprette lykkelig omkring uansett hvor "uriktig" og upedagogisk det måtte være.. Hmm, tenke tenke...  Jeg satser på at de åtte resterende dagene av dette prosjektet sånn helt magisk vil gi meg svaret på det :-D

I går gikk jeg tom for koffeinfri kaffe og "måtte" da drikke sånn vanlig speedo-kaffe etter middag. Jeg har jo alltid sagt at jeg ikke merker noen forskjell, men det er kanskje fordi jeg ofte kan være litt sånn speedo helt uten kaffe også! Uansett så kan det ha vært grunnen til at jeg ikke fikk sove skikkelig i går kveld. På den annen side så har jeg heller ikke sovnet umiddelbart de andre kveldene heller he he.

Ettersom jeg ikke sovnet før ved ett-tiden og klokka mi sto på seks så ble det en kort natt gitt. Ikke det at jeg faktisk sto opp klokka seks da, men den ringte i allefall fra seks, så trykket jeg på slumre-knappen frem til klokka var syv. Fortsatt lite som tyder på at jeg nærmer meg noen A-tilstand! Klokka syv var det uansett ingen bønn dersom jeg skulle få prinsessa i barnehagen i tide. Hun er jo heller ikke akkurat noen racer om morgenen.. det er ganske mye grynting, pledd, sofa og tegnefilm som skal til før hun er klar til å gå ut døra.

Nå føler jeg meg ganske sigen her jeg sitter, og kunne godt tenke meg en liten slumrings her på sofaen, men det har jeg ikke tid til for nå må jeg straks avgårde! Ha en syyykt bra dag folkens :-)


Ingen kommentarer: