fredag 27. april 2012

Dag 15 fra B til A - Kanke gi opp, kanke gi opp, kanke...zzz


Mål:
1.  Bli trøtt om kvelden
2.  Få sove når jeg legger meg
3.  Bli våken om morgenen
4.  Bli mer effektiv på formiddagen

Status:
1.  Check! (Uheldig bivirkning: trøtt resten av døgnet også)
2.  Njaaaa...
3.  HA HA HA...
4.  HO HO... yeah right!!!

Så hva har jeg egentlig oppnådd i løpet av disse 15 dagene? Jeg har oppnådd å bli trøtt, så har jeg oppnådd å bli trøtt og deretter trøtt! Dessuten har jeg blitt veldig trøtt, nevnte jeg det?

Utover å være trøtt hele døgnet så har jeg faktisk fått trent på formiddagene i større grad enn tidligere :-) Sett bort i fra at jeg etter trening er helt pumpa så er jo det en positiv ting.. eh..?

Legg deg tidlig og begynn å trene!

For å få et friskere liv med mer energi og overskudd i hverdagen rådes man til å legge seg tidligere og begynne å trene!! Nå trener jo jeg jevnlig uavhengig av dette prosjektet, men ettersom jeg aldri så ut til å få noen fremskritt i treningen tenkte jeg at et A-liv kanskje var løsningen. Foreløpig status på det punktet er heller nedslående. Men kroppen min har fortsatt seks dager på seg til å endelig bli sånn flinkt A-menneske som full av liv vasker huset før soloppgang, trener før frokost og har vasket det brukte treningstøyet før lunsj! Jeg har fortsatt trua!! Sånn nesten.... ;-) 

Du sover for mye du..

I natt har jeg sovet (!) i ni timer...! Dvs. med unntak av to oppvåkninger i løpet av natten! HO HO kun TO oppvåkninger hurraaa! Èn gang ved halv to-tiden for å late vannet (knis... herlig uttrykk, føler meg litt som en gammel dame) og èn gang kl halv syv, syv-tiden da Sp1 skulle dra på jobb.

Nå vet jeg hva du vil si: "NI TIMER???!!? Du har sovet for mye du!" Etterfulgt av en lang utredning om hvordan du blir helt tullete og utafor når du sover for lenge i helgene.. Hvordan forklarer man da at jeg klarar å sove videre mens jeg både ble hoppet på, klatret på, mast på, kilt under føttene, blurpet på magen, dratt av dyna og forsøkt kvalt med dyna? Alt fordi kornet ville stå opp mens koma-mamma sovnet mellom hvert hopp og dytt og kil! Stakkars unge!! Burde muligens investere i en hjertestarter, det gjør kanskje susen!
Avspark
Nå sparkes dagen i gang sammen med et skulkesykt korn som har fått streng beskjed om at mamma må jobbe i dag! "Ja da mamma, jeg skal ikke forstyrre for jeg skal se på tv i hele dag!" Hmmm... må innrømme at jeg ikke hadde tenkt godt nok igjennom den der..




Ingen kommentarer: