mandag 12. november 2012

Proteinrik tunfisksalat - perfekt etter trening

Jeg kom hjem fra trening i dag og var hol-sulten men kjøleskapet bød ikke på noe ferdiglaget og inspirerende, så jeg måtte smekke sammen noe smakfullt selv! Ettersom jeg hadde trent styrke så ville jeg ha noe proteinrikt, sunt og som samtidig smakte godt.

Etter litt roting i skuffer og skap, fant jeg frem en boks med tunfisk i vann, noen cherrytomater, vårløk, kikerter, syltet agurk, majones og noe krydderier. Blandingsforholdet ble slik:


5 cherrytomater
0,5 boks tunfisk
3 ss kikerter
0,25 stilk vårløk
1,5 ss ekte majones
2 ss saft fra sylteagurkglasset
2 skiver syltet agurk
En dæsj tørket dill
litt pepper
litt fiskekrydder

Kutt tomatene i "kvarte", skjær vårløken i tynne ringer og hakk sylteagurken i småbiter. Bland resten av igrediensene sammen og krydre etter smak! Utrolig enkelt og kjapt og med matvarer vi ofte har i skapet fra før av.

Ettersom jeg var så sulten glemte jeg helt å ta bilde før jeg nesten hadde spist opp hele greia!


Nydelig smakte den uansett, og nå har jeg fått i meg masse proteiner fra både tunfisken og kikertene, lykopen og antioksidanter fra tomatene og løken samt sunne fettsyrer fra majonesen. 

Du burde prøve!

Ingen kommentarer: