søndag 29. april 2012

Dag 17 av 21 fra B til A - Mord, ran og andre uhumskheter...


Noe høyst uvanlig

Noe ytterst merkelig skjedde i morges.. jeg vurderte å stå opp før noen andre i huset hadde våknet!!! Lettere sjokkert (og litt bekymret) over dette nye overmotet, fant jeg ganske snart tilbake noen gode gamle argumenter for videre slumring på puta.

Er det virkelig slik at dette er begynnelsen på et A-liv? Kan dette virkelig bety at prosjektet har virket?? Hu hei for noen lovnader det ligger i dette. For første gang er jeg virkelig spent på de neste og siste dagene før jeg avslutter "forskningen" min!

Når det gjelder natten så har den vært tilnærmet kjedelig i forhold til hvordan den kan arte seg i Helgorias rike! Kun TO oppvåkninger, og bare ett av dem førte til økning i adrenalinutskillelse!

Mord og ran og andre uhumskheter

Kl. tre våknet jeg av en lyd som minnet sterkt om lyden av noe tungt som ble slept over gulvet i leiligheten over oss. Fortsatt preget av lørdagens spenningsfilm blir jeg liggende å halvdrømme mens jeg fabler om ran og mord og andre uhumskheter! Noen slep og dunk senere har jeg kommet mer til meg selv og innser at dette "bare" dreier seg om mine noe uvanlige naboers nattlige aktiviteter, hva nå enn det måtte være. Foreløpig er det ingen "toalett-trekke-ned-lyder" men det er vel kun spørsmål om tid konkluderer jeg raskt. Og ganske riktig, snart etterfølges slepelydene av fire "nedtrekknings-lyder" på rappen. Så to til litt etterpå.

Nå endrer også slepelydene seg til skritt og tassing samt lyden av noe tungt som
en svær beltespenne eller liknende som deiser i gulvet. Flere ganger faller denne "beltespennen" hardt i gulvet etterfulgt av mer tassing... Fantasien min begynner nå å løpe løpsk ettersom jeg fortsatt ikke ved full bevissthet. Jeg fantaserer om alt i fra en nattlig ommøblering av soverommet, skilsmisse og koffertpakking til at de kanskje jager hverandre med øks.

På tide å finne frem muskedunderen, eller iallefall et kosteskaft..

Etterhvert fantaserer jeg ikke lenger om hva som kan foregå der oppe, men heller om hva slags salve jeg skal servere dem når jeg nå straks skal opp og dundre på døren deres. Jeg ligger også å funderer på hvor vi har kostene våre slik at jeg kan dundre et kosteskaft i taket før jeg stikker. Minuttene tikker av gårde mens jeg kjenner på at kottet hvor kosteskaftene befinner seg fortoner seg svææært langt borte, og jeg innrømmer for meg selv at å gå hele den laaange grusstien rundt plassen for å komme opp til leiligheten over uaktuelt. Et øyeblikk vurderer jeg å klatre fra vår inngangs-"veranda" og opp til deres via tresøylene og rekkverket men stopper meg selv når jeg innser at hvis jeg ikke orker å gå til kottet for å hente en kost, orker jeg nok heller ikke å klatre på husfasaden opp til naboen for å "gi dem inn".

Om bråket over roet seg eller om jeg sovnet midt i ståket er jeg usikker på, men da jeg ble vekket av kornet mitt kl. fem var det iallefall rolig der oppe.

Frem og tilbake blir dobbelt så langt

Mitt søte avkom, som hadde fått streng beskjed om å bli liggende i sengen sin hele natten, kom krypende og spurte forsiktig om det var morgen ennå.
"Nei" gryntet jeg!
"Må jeg gå hele veien tilbake til min seng nå da mamma, når jeg har kommet heeeeelt hiiiiit?" piper det fra avkommet, og jeg kjenner at både edder og galle har forsvunnet som dugg for solen. Jeg drar henne inntil meg mens jeg koser en laaaang kos som varer helt til kl. åtte <3

Ingen kommentarer: