søndag 15. april 2012

Dag 3 av 21 på vei fra B til A - Så usigelig trøtt



I går spurte jeg et vaskekte A-menneske, min nabo Marianne, om dette med å lese på senga. Hun mente at hvis jeg skulle opp til samme tidspunkt så måtte jeg legge meg ennå tidligere for å kunne bruke tid på å lese!!  Hun sa at det var antall timer soving som var vestentlig ikke når jeg la meg... hmmm! Betyr det at det er antall timer søvn som definerer om man er et A-menneske? Jeg har funnet ut
at jeg fungerer ganske optimalt ved å legge meg kl 02:00 og stå opp kl. 10:00. Problemet er vel at de færreste har muligheten til å stå opp kl. 10 eller senere... Finnes det egentlig definerte "regler" for å kunne kalle seg en A? Hvilke klokkeslett må man liksom holde seg til når det gjelder nattesøvn?


Jeg mener naturligvis "lesing på senga", og ikke "soving på senga" som jeg klarer å si på videoen her...

I går var jeg flink og la meg til å sove uten å dille med telefonen min først (Ja etter å ha filmet klippet over her da) Men så fikk jeg sånne urolige bein, eller det de kaller "restless legs", noe som er UTROLIG plagsomt! Det er akkurat som om det klør inni beina og føttene liksom. Det gjør det helt umulig å holde bena i ro! Dette førte til at jeg ikke sovnet før halv ett. I tillegg ble jeg liggende å undre meg over hva naboen over egentlig holder på med om natta. Kl. ett ble jeg vekket av at Sp1 la seg og lå våken og hørte på at han snorket en stund før jeg sovnet igjen. Så har jeg våknet kanskje fem ganger i løpet av natta før Cornelia ville stå opp kl kvart over syv. Fikk drøyd den til halv åtte før jeg ble kommandert ut i stua av adm. dir. Cornelia. Har heldigvis dressert ungen til å lage kaffe så kommandoen rikosjerte kjapt ;-)

Foreløpig er det ikke noe tegn til å bli søvnig på kvelden, ei heller antydning til sprudling om morgenen. Fortsatt er det morgenene som er verst da de faktisk er skikkelig fysisk ubehagelige, ja nesten vondt gjør det. Når jeg tenker meg om så er det egentlig akkurat sånn jeg føler det uansett hvor lenge jeg har sovet og når jeg måtte stå opp...  

En annen bieffekt av dette opplegget er at jeg får en uimotståelig trang til å sove en ettermiddagslur. Det begynner ved halv tre-tiden på ettermiddagen og gir seg ikke før etter barne-TV og har ført til at jeg ikke har hatt noe overskudd til å trene disse dagene. Når jeg ikke kan slenge meg på spinningsykkelen min når jeg kvikner skikkelig til ved ni-ti-tiden heller (for nærme leggetid) så blir det jo ikke noe trening. Å trene før på dagen kjennes IKKE attraktivt foreløpig, men også dette har jeg regnet med at skal bedres så snart den nye fiiiine vanen min er etablert :-)

Hvis jeg lyder litt motløs skyldes det at jeg er usigelig trøtt akkurat nå, men dèt skal nok bli bedre med tiden det også. Jeg velger å se på det som når man i gamle dager skulle begynne med antihistaminer om våren, da sov man den første uken før det gikk bra etter det :-D

Ingen kommentarer: