tirsdag 15. mai 2012

Hjemmelaget, sunnere sjokoladepålegg :-)



Ettersom jeg er en slikkmunn av dimensjoner synes jeg det er fryktelig morsomt å forsøke å finne på nye og sunnere varianter av ting jeg liker. Dagens "oppfinnelse" er Sjokoladepålegg :-) Det tok meg tre minutter å lage og smakte helt nyyyydelig :-)

På bildet over her har jeg smurt sjokopåleget på et av mine hjemmebakte knekkebrød! For knekkebrødoppskrift klikk her

Hvis du ønsker variasjon i smak, kan du evt ha i noen vaniljefrø, eller en teskje sterk kaffe, litt mandelessens  eller liknende. Sukrinmelis Fåes kjøpt på vanlige Meny butikker, Coop Mega eller Ultra etc, samt i helsekostforretninger. 


Synes du den mangler smørsmak så kan du evt forsøke med noen korn Seltin eller salt i blandingen. Lykke til!!


Ingredienser:

 200 g - Philadelphia Light Naturell 12% fett
 5-6 ss - Sukrin melis, Funksjonell mat
 40 g - Bakekakao, Freia Regia, rå 





Tøm en boks Philadelphia light kremost i passende bolle. Tilsett 4 ss kakao og 4 ss sukrinmelis. Ønsker du mer intens smak så kan du forsøke med mer kakao og/eller mer sukrin. Bland sammen med en visp eller en stavmikser.



2 kommentarer:

Hanne sa...

Stilig, den skal prøves her i huset også! Vi er en familie seriøse slikkmunner. Takk for oppskriften! :-))

Anki Helgor sa...

Så kult!!! Jeg synes det absolutt ble best med en spiseskje kruttsterk kaffe. Da tok jeg litt vanlig kaffe fra kanna og la til et par teskjeer pulverkaffe :-)