lørdag 21. april 2012

Dag 9 av 21 fra B til A - Trøtt og upedagogisk mammamonster


Monstermamma og andre drager 


Hva er det med barn som gjør at de hele uken igjennom må hales etter håret ut av sengen hver morgen kl. 07, mens de i helgene på død og liv skal opp før fuglene? Mor gror huggtenner og forvandles til et upedagogisk fresende vesen når avkommet ikke klarer å ligge stille i mer enn 2 - 4 sekunder av gangen... SERIØST I SEKUNDER!!!!!! Jeg begynte å telle hvor lang tid det tok mellom hvert spark, sprelling, spinning, turning og dynestjeling og kom frem til et gjennomsnitt på 3 sekunder! Noen glefs, x-antall snerr og noe knurring senere er kornet musestille mens hun forsøker å ikke gråte høylydt(!) ARGgghhh mor har IKKE dårlig samvittighet i det heeeeeele tatt....

Mye klemming og noen flaue unnskyldninger senere, fra et  heller selvbebreidende og skyldsbetynget mammamonster, er alt bra igjen :-) Heldigvis, selv om en gnagende dårlig samvittighet kommer gulpende opp igjennom halsen da
6-åringen forbyr meg fra kjøkkenet fordi hun skal lage en overraskelse til meg... Hun lager kaffe til sin trøtte ildsprutende dragemamma!! <3 Jeg kjenner at alt som fantes av irritasjon over å måtte stå opp ukristelig tidlig på en lørdagsmorgen slukkes momentant, sammen med drageilden.

Drømmen om en innsovningstablett


Den som hadde hatt en innsovningstablett du... Uansett er jeg ganske fornøyd med natten til tross for at jeg brukte nesten to timer på å sovne skikkelig i går kveld! Kl. 01 var siste gangen jeg kikket på klokken etter å ha våknet og slumret, våknet og slumret, frem til da. Etter det husker jeg ikke så mye før jeg måtte på toalettet kl halv tre.Da jeg ble vekket i morges av sprelleguri hadde jeg ikke noen formening om hun hadde kommet inn for tre minutter siden eller tre timer siden :-)

B-livets deilige natteliv


I går kveld følte jeg at jeg var litt tilbake til "square one"ettersom forrige natts sårt etterlengtede gode søvn hadde ført til at energinivået var gjenopprettet. Lys våken og full av kreativitet fikk jeg full flashback av B-livets herrrrrlige nattetimer. Da søvnen heller ikke lot seg lokke frem med det første, kjente jeg meg ganske motløs over hele prosjektet igjen. Men etter at drageilden ble slukket i morges så kan jeg merke at optimismen sakte kryper tilbake gitt! Føler meg ganske fin og våken nå kl. 10 og lurer faktisk på om jeg skal forsøke meg på en joggetur snart... Eller.. kanskje det var litt vel optimistisk..? Hm.. skal tenke på det litt til :-) Nå har snøen fra i morges smeltet! Ha en gooooood lørdag folkens :-)

Ingen kommentarer: