søndag 22. april 2012

Dag 10 av 21 fra B til A - Akk, disse B-fristelsene...



Søndag morra trues

Ah.. søndag! Rolig morgen med en kaffekopp og en unge som fortsatt maser etter "noe som ikke er sunt"! 
Ulempen med lørdagsgodt: Tre dager med godterimas før blodsukkeret til prinsessa roer seg... Kompromiss: Havregrøt med sukker
Status: Sofahopping med påfølgende uhell og grining...
Status 2: Mer grining og gnåling fordi mor sier nei til "noe som ikke er sunt" som trøst.
Status 3: Avkommet synes verden er urettferdig siden mamma får kaffe og hun ikke får NOENTING!!!

Morraroen trues kraftig og søndagen er sparket i gang med et vræl før ni!

Endelig snart mandag


Nå er snart den vanskeligste tiden i uka over for "oss" A-mennesker, nemlig helga. I helga er det koseprogrammer på TV som varer til langt over midnatt, man inviteres på festligheter og de fleste i min omgangskrets pleier lakenskrekken sin med omhu. I tillegg yrer
facebook av liv akkurat når jeg er nødt til å klappe igjen lap top-lokket og krype til køys. Jeg kjenner jo at det er vanskelig å være avholdende omgitt av så mange fristelser...

Det skal bli godt når uka sparkes i gang og folk rundt meg begynner å oppføre seg som sånne kjedelige fornuftsmennesker igjen. 

...også jeg som aldri har hatt noe til overs for A4..?. Vet ikke om jeg skal bli bekymret eller ikke.

Går det an å være kreativ på dagtid?


En ting som blir tydeligere og tydeligere for meg ettersom prosjektet skrider frem er at dette A4-monsteret er i ferd med å kvele kreativiteten i Helgoria. Jeg må virkelig gjøre en ekstra innsats for å ferdigstille prosjektene mine ettersom jeg alltid må avbryte når jeg er på mitt mest kreative. Nå ender jeg med å droppe et prosjekt når jeg kjenner lysten fordi jeg vet at jeg må avslutte om en halvtime liksom.. Ikkje bra!

Dette fikk meg til å drodle litt rundt tanken på om alle kunstnere og andre hobbymekkere er B-mennesker eller om det er noen A´er der ute som også liker å snekre sammen kreative prosjekter i tide og utide. Muligens litt ignorant av meg å anta at alle andre skapekløende-mennsker der ute har det som meg, men jeg kan ikke forstå hvor man kan hente inspirasjonen fra på dagtid! I dagslys dreier de fleste av tankene mine seg rundt daglige gjøremål og praktiske ting. Dessuten er det for mye støy til å la min kreative streng få vibrere fritt. 

Om kvelden derimot flyter tankene mine rundt i en herlig suppe av melatonin og andre nattehormoner som fjerner stengsler og lar drømmer fremstå som muligheter!

Jøsses, dette ble jo nesten poetisk.... Skulle tro det var kvelden ;-) 



Ingen kommentarer: