torsdag 19. april 2012

Dag 7 av 21 fra B til A - vurderer en "hviledag"



Sugerør i kaffen...


Nå har jeg vært sånn flinkt A-menneske i seks hele dager og nå ønsker jeg meg veldig en hviledag... I dag har jeg vært ennå mer superflink og trent på morrakvisten (kvist og kvist fru Blom... kl. 10). Det viste seg å være en terrortime med sirkeltrening som inneholdt vanlige spensthopp, spensthopp med planke, spensthopp med step, spensthopp med vekter, push ups med skli matter, planke med sklimatter , knebøy, knebøy med vekter, knebøy med hopp... ++ Klarte bare å tenke: "someone please kill me now!" ;-) Angret bittert på de tre settene jeg tok med knebøy og utfall med 12 kg på skuldrene i går. Bad call! Tror seriøst jeg var trafikkfarlig på vei hjem da jeg ikke orket å holde armene på rattet i min kjære Sølvi. Vurderer sugerør i kaffen så armene slipper å
løfte koppen opp til munnen ;-)

Hadde satt meg opp til en Yogatime med styrke også men den droppet jeg glatt gitt !!

Barrikadere soveromsdøren og kjøpe ørepropper!


Som videoen over viser så hadde jeg ikke noen særlig god natt og det setter selvfølgelig preg på dagen generelt men også på treningen. Skal google dør-barrikader og ørepropper og se om jeg får fredelige netter fremover. Evt. vurdere nye inntjeningsmuligheter så vi får kjøpt oss større hus med gjesterom som mor kan flykte til når det røyner på!

Beklager forresten mørkt opptak og dårlig lyd, men sånn er det når man filmer midt på natten når det er mørkt og man må hviske ;-)

For de som lurer på hva jeg snakker om på den midterste videoen så har jeg her lagt meg i stua fordi Sp1 snorker noe SYKT høyt og Cornelia har begynt å hoste og krøpet opp i sengen vår. Jeg orker ikke å krangle med henne på dette tidspunktet ettersom jeg vet at hun kommer til å våkne av at hun hoster ca fem minutter senere og komme tilbake inn i vår seng igjen. Jeg har da sovet og våknet og sovet og våknet frem til ca. kl. 02 for så å våkne ved tre-tiden, opp på do, våkne igjen halv fem av at jeg blir snorket inn i øret og av at Cornelia sparker meg ut av sengen der hun spinner. Mor flykter til sofaen i et desperat forsøk på et par timers søvn, men sliter med å sovne.. Våkner kl. halv syv igjen av at Sp1 går i dusjen og flykter tilbake i sengen fordi han etterhvert bråker og slamrer fælt på kjøkkenet. Kl. halv åtte må jeg opp fordi jeg skal levere C i barnehagen og komme meg på trening. To Ibux og saken er biff!

Ettermiddagshvil?


Etter en slik natt og en slik økt skriker kroppen etter en liten lur her på sofaen. Er det liksom lov når man er A-menneske? Vil ikke det ødelegge nattesøvnen? Hadde vært fint å få innspill fra noen ekte A-mennesker på den saken :-)

Mer og mer bakpå


Har forresten litt for mye å gjøre til å legge meg ned nå.. Egentlig litt bekymringsverdig fordi jeg hadde en forestilling om at A-mennesker alltid fikk gjort så mye på morgenen. Ettersom mine A-menneskedager skrider frem havner jeg bare mer og mer bakpå ettersom jeg ikke kan bruke tiden etter 23 til å bl.a. skrive. Merker også at produktiviteten min er særs laber på formiddagen. Kveldsskrivingen min er mye mer preget av inspirasjon og overflod. Det er da de gode ideene kommer og jeg kan boble litt. Nå må jeg skrive ned de gode ideene i en bok for å ta de frem dagen etter. Men morgenen etter er de liksom bare ord som ikke engasjerer lenger. Lurer på om dette også er noe som vil endre seg når jeg har blitt en vaskekte A eller om jeg er fordømt til et liv som nocturnal?

Trøtt om morran, trøtt om kvelden og trøtt midt på dagen...

En annen ting som for meg fremstår som blodig urettferdig er at andre A-mennesker virker så kvikke og fine mens jeg er som sirup hele dagen! Et av målene mine var å bli trøtt om kvelden! Det har jeg nå oppnådd virker det som, selv om jeg ikke ser ut til å nå den riktig dype søvnen før litt utpå natta. Våkner lett av alt mulig frem til ca. kl. 02 tror jeg.

Et av de andre målene var å bli våken om morgenen, dèt har jeg IKKE oppnådd. Resultatet er at jeg er trøtt om morgenen og om kvelden og som om det ikke var nok så er jeg trøtt hele dagen også!! Hadde jeg ikke gjort dette i "offentlighet" hadde jeg trukket meg nå, garantert he he. Men i nyskjerrighetsvitenskapens navn fortsetter jeg ufortrødent og satser på at 21 dagers-teorien holder stikk og utfører mirakler på denne standhaftige B-kroppen!


Ingen kommentarer: