mandag 16. april 2012

Dag 4 av 21 på vei fra B til A - Tøffeste morgenen

 


Søvnberuset kameraføring


Kanskje litt betegnende for min morgentilstand når jeg i dag rett og slett ikke la merke til at jeg holdt kameraet feil vei under filming... Det er derfor kun nattbordet mitt, og en nydelig tegning jeg har fått av min kjære datter, og ikke meg du får se på denne videoen.. Knis.. Kanskje like så greit med tanke på hvor "skremmende" jeg må se ut på dette tidspunktet. Stemmen min er (nesten) på plass da.

Navlebeskuende...


Det føles litt snålt å ha et slikt fokus på seg selv og mine kroppslige signaler til enhver tid, og iallefall sånn i "offentlighet". Ennå rarere er det akkurat i dag når Breivik saken ruller over skjermen her samtidig. Føler meg litt innoverfokusert

kan du si :-/ Men det er for en god sak ;-) Dersom jeg faktisk lykkes med å bli et sprett-opp-A-menneske på kun 21 dager.


Nattens forløp - for mye søvn?


I natt har jeg sovet mesteparten av tiden tror jeg. Kan ikke huske å ha vært våken eller måttet opp på toalettet heller, og jeg sovnet relativt raskt selv om jeg var litt småvåken innimellom i løpet av den første timen.

Ettersom jeg la meg kl. 23 og sto opp kl. 08 skulle dette utgjøre totalt 9 timer søvn....!?! Allikevel er jeg altså så komatøs at jeg holder telefonen feil vei når jeg skal filme meg selv. Klokken min er satt til å ringe kl. 07, hvorpå jeg tydeligvis har trykket på "slumre-knappen" i en HEL TIME før jeg blir så bevisst at jeg skjønner at jeg må opp! Det er altså tydelig at min kropp er i innstilling "sove" på denne tiden av døgnet, jeg kan ikke skjønne annet.

Noen vil kanskje argumentere med at jeg nå har sovet for lenge, men der legger jeg inn en protest umiddelbart. Etter åtte timer ringer min klokke og jeg er ikke i stand til å registrere dette på et bevisst plan før det går nærmere en time!!

Trenger jeg ikke 8 timer?


Eller tenk om jeg egentlig tilhører den heldige gruppen mennesker som ikke trenger mer enn 6-7 timer søvn!!! Tenk om kroppen min egentlig er klar for å starte dagen ved 6-tiden hvis jeg har lagt meg kl. 23! Dette kan jo stemme med at jeg pleier å våkne etter ca. 6-7 timers søvn fordi jeg må på toalettet. I og med at jeg ikke har behov for å stå opp på dette tidspunktet så legger jeg meg og sovner kjapt igjen for så å føle meg helt oppvridd når jeg må opp to timer senere. Hmm... dette må undersøkes nærmere. Hvordan kommer jeg tilbake til.

Treningstime sånn litt for tidlig...


Den ene timen jeg mistet ved å trykke på "slumre-knappen" i morges var et sårt savn da jeg dro av gårde til trening kl. halv ti. Jeg fikk slengt innpå en hjertelig-scones (se her) og dro av gårde med kaffekoppen i hånda (har en forkjærlighet for termokopper jeg kan ta med meg overalt). Holdt på å glemme inne-treningssko, papirene jeg skulle ha med og lommeboka mi og måtte ut og inn av døra noen ganger. Intet nytt under solen der altså.

Uansett er jeg veldig fornøyd med at jeg startet dagen med en tøff Cardio-time på Elixia. Det føltes veldig bra men jeg er usannsynlig trøtt nå etterpå og har tatt to Ibux mot hodepine. Så får vi se om det blir til migrene eller om jeg er heldig å slippe unna i dag :-)

Foreløpig ikke noe "gjennombrudd"


Foreløpig får jeg ikke utført mer i løpet av en dag, slik jeg hadde håpet, ettersom jeg er litt apatisk hele formiddagen. Jeg venter på at et eller annet "groundbreaking" skal skje i så henseende, men til da holder jeg frem med prosjektet og fortsetter å vente på en kroppslig 180 graders snuoperasjon.



Ingen kommentarer: