lørdag 28. april 2012

Dag 16 av 21 fra B til A - Jaaaaadaaa, natten skal leves ikke soves!!!


Jaaaaadaaa, natten er til for å leves ikke soves!!!

Syndige meg la meg for sent i går, men sovnet heldigvis ganske fort for en gangs skyld. Husker vagt at mannen lagde noe ståk når jeg var dypt inne i Andrew Johnssons Relaxing-app. Tror til og med jeg hysjet på ham fra tåkelandet mitt... ho ho

Jeg er usikker på når søvnsabotøren igjen ankom vårt myke og mørke duvende drømmehav og begynte å lage bølger, men jeg husker at jeg på et tidspunkt begynte å lage en liten storm i et vannglass selv!

Lettere hysterisk av søvnmangel skyver, dytter, drar, river og haler jeg i ungen for å få denne til å slå seg til ro på mannens banehalvdel. Mannen som på sin side er heeeeelt uvitende om  dramaet som utspiller seg i den andre halvdelen av sengen, sager ufortrødent og høylydt videre på tømmerstokkene sine. Sagingen opphører i et halvt øyeblikk i dèt ungen deiser ned i hans banehalvdel, bare for å gjenopptas i dèt ungen umiddelbart rikosjerer via ham tilbake til meg,
som en basketball som lengter hjem til hjemmelaget. Omtrent som en jukseterning som alltid lander på seks, suges ballen som via en magisk magnetisme tilbake på min halvdel! Schmokk.. i mål!

Dette scenarioet gjentar seg noen ganger før dommeren blåser i fløyta og legger ballen død. Hjemmelaget er nå i harnisk og klager over urent spill! Laget på den andre banehalvdelen har sluttet og sage og tar endelig tak i spillet. Laget tar ballen og forlater banen, men ballen er som smurt inn  med olje og den spretter spretter ut av motspillerens hender og flyr i en elegant bue tilbake til hjemmelagets side og scorer! Igjen og igjen! And the crowd goes wild!!

Etter flere scoringer og noe krangling med dommeren blir kampen avsluttet og motspiller fanger ball i et jerngrep og forlater banen.


Ah....Zzzzzz

Kl. 08:00 -  Jeg våkner fornøyd men groggy etter fire herrrrlige sammenhengende timer med søvn og
                   oppdager at sengen fortsatt er tom og huset virker stille... For godt til å være sant? Jeg
                   bestemmer meg uansett for å nyyyte stillheten en stund til.

Kl. 08:30 -  En merkelig følelse denne stillheten, jeg må opp for å sjekke!

Kl. 08:31 - Blir møtt i gangen av en småglefsende mann med mørke ringer under øynene. Han grynter
                   noe om hardt gulv, lite søvn, flytting over til sofa, tv og våkent korn, og durer inn på
                   soverommet vårt for å umiddelbart dra dyna over hodet.

"Daaaaaakar mannen, sovet dårlig i natt" knurrer jeg mens jeg egentlig har lyst til å glefse noe mye mer upassende som "der kan du se hvordan det er" eller liknende... Isteden lukker jeg soveromsdøren litt for hardt igjen og går for å lage frokost til kornet som har vært våken fra fire..




Ingen kommentarer: